Inte för att frågan kom upp men..

Tänkte att jag kunde skriva om det iaf ;D haha. Ni får stå ur helt enkelt!!!
Tänkte visa hur jag sminkar mig!
Brukar köra på lite olika, så följande..
¨¨
Nr. 1:
  • Först tar jag en beige, skimmrande ögonskugga. Hudfärgad typ. Som jag lägger över hela ögonlocket. Eventuellt tar jag lite guldig också.
  • En svart kajal drar jag längs övre fransraden och undre, ungefär halvvägs in på ögats längd.
  • Efter det tar jag Längdmascara och tar på en hel del tills jag får lite längd på dom. Underfransarna snuddar jag lite bara med. På det tar jag volymmascara. Wig wham är att rekommendera där!
  • jag avslutar med att lägga kajal på våtlinjen också. Men det är  då och då!
Följande produkter:
beige och guldig ögonskuga från HM BÄST! :D
Nr 2.
  • Först tar jag en vit kajal och lägger öhonvrån för att få en öppnare blick ;) suddar även ut lite på ögonlocket eller använder en vit ögonskugga.
  • Längs under fransraden tar jag en ljus turkos kajal och en lite mörkare turkos längst ut på ögat!
  • Mascara på det och sedan avslutande med kajal på våtlinjen. Det måste man ha här annars ser man lite död ut...
använder denna penna från viva la diva men på underfransarna som sagt :)
--
Förutom detta då så tar jag lite solpuder på kindbenen och highlighter ibl! även idominsalva på läpparna. Inte fjortislook. Utan läpparna blir lite ljusare rosa och sen väldigt mjuka..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0